1. Dzień Babci i Dziadka

       Każdego roku w styczniu nasze przedszkole przygotowuje się do Dnia Babci i Dziadka. Dzieci przygotowują program artystyczny (wiersze, piosenki, inscenizacje), dekorują sale zajęć oraz wykonują niespodzianki dla swoich dziadków. Również w tym roku szkolnym dzieci z poszczególnych grup zaprosiły swoje babcie i swoich dziadków w dniu ich święta do przedszkola, ale tym razem nauczyciele z dziećmi (oprócz części artystycznej) zaproponowali dziadkom aktywne spędzanie czasu w przedszkolu. Babcie i dziadkowie wspólnie z dziećmi wykonywali ćwiczenia gimnastyczne, brali udział w konkursach i zabawach oraz tańcach. Uroczystoci te odbywały się pod hasłem:

I grupa: „Dzień Babci i Dziadka bawimy się razem”

II grupa: „Ćwiczyć każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej ale zawsze z pasją”

III grupa: „Zimowe zabawy z dziadkiem i babcią”

IV grupa: „Choć już trochę latek mamy, to z wnukami wciąż hasamy”

 

Scenariusz  spotkania z okazji Dnia Babci i Dziadka

Grupa:  II „Zajączki” 4 - latki

Data: 22.01.2014r.  

Motto spotkania: W karnawale same bale z babcią i dziadkiem bawię się wspaniale!

Temat: Ćwiczyć każdy może trochę lepiej lub trochę gorzej, ale zawsze z pasją.

Cele:

  • ukazanie możliwości sprawienia radości, oraz docenienia umiejętności babci i dziadka, ich sprawności ruchowej;
  • kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności;
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy;
  • budzenie uczucia przywiązania i szacunku do najbliższych.

Przebieg spotkania
1.Rymowanka „Pięknie się kłaniamy…” –  powitanie licznie zgromadzonych gości.
2.Piosenki i wiersze dla „Dziadków” popisy dzieci (wnucząt) .
3.Gimnastyczna wyliczanka „Na raz – przysiad, na dwa…” – wstępem i zachętą dla babci i dziadka do włączenia się do wspólnych zadań ruchowych.
4.Zestaw zabaw ruchowych „Ćwiczyć każdy może…”

  •  zabawa integrująca: „Pajęczyna”, „Góra, dół”;
  •  cyrkowe sztuczki: „Spacer po linie”, „Pokonaj przeszkody”, „Skoki przez skakankę”

5.Zabawa uspokajająca i organizacyjna „Marsz przedszkolaków” w rytmie muzyki marszowej granej na akordeonie przez babcię.
6.„Moja babcia gra i śpiewa” występ solowy babci z pasją, zaproszonie gości do wspólnego śpiewania przy akordeonie.
7.Wyśpiewane życzenia – serdeczności  i prezenty od wnucząt ukochanym babciom i dziadkom.
8.„Czym chata bogata…” – słodki poczęstunek „Przytulanki” i „Przymilanki”.

 

                          Przygotowały i  prowadziły:

Ewa Gubała , Ewa Kulik

 

Scenariusz spotkania z okazji Dnia Babci i Dziadka

Data 21.01.2013r.

Grupa: I Niedźwiadki   3 – latki

Temat: Dzień Babci i Dziadka – bawimy się razem.

Cele: 

  • udział  w konkursach i zabawach ruchowych;
  • nawiązywanie bliższych kontaktów z babcią i dziadkiem poprzez radosne, wspólne  przeżywanie święta;
  • udział w uroczystościach o charakterze  rodzinnym;
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną dziecka;
  • czerpanie radości z przygotowywania  uroczystości i wspólnej zabawy.

Przebieg uroczystości:

  1. Powitanie Babć i Dziadków, zebranych gości oraz dzieci.
  2. Wiersz na powitanie gości.
  3. Piosenki i wiersze – program artystyczny.
  4. Piosenka Walczyk dla Babci i Dziadka – wspólny taniec.
  5. Konkursy dla Babci i Dziadka.
  6. „Czerwone jabłuszko” – obieramy skórkę,
  7. „Idzie Pani” – masażyk relaksacyjny w parach,
  8. „Kręcimy hula-hop” – zabawa sprawnościowa,
  9. „Rzut do celu” – zabawy całej rodziny.
  10. Złożenie życzeń Babciom i Dziadkom.
  11. Wręczenie prezentów.
  12. Taniec na gazecie Babci i Dziadka z wnukami.
  13. Słodki poczęstunek.
  14. Wspólny rysunek – pamiątka ze spotkania.
  15. Zakończenie. Podziękowanie za wspólną zabawę.

 

Przygotowała i prowadziła : Anna Krasicka
 

 

Scenariusz uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka 

Data:23.01.2014r.
Grupa:
4-5 latki

Temat:„Choć już trochę latek mamy, to z wnukami wciąż hasamy”

Cele:

- czerpanie radości z możliwości sprawiania niespodzianki najbliższym osobom;

- wdrażanie dzieci i dorosłych do rozumienia znaczenia ruchu dla zdrowia;

- nabywanie umiejętności ładnej, wyraźnej recytacji wierszy;

- przełamywanie nieśmiałości do występów na uroczystościach grupowych.

Metody:

-słowna

-czynna

Formy pracy:

-indywidualna

-zbiorowa

Środki dydaktyczne: wiersze S. Błaszczyk” Na różne okazje”, fragmenty wierszy  A.Surowiec, przybory gimnastyczne, płyta CD „Tropiciele”.

Przebieg uroczystości:

I.Powitanie przybyłych na uroczystość gości.

Z grzeczniutkim ukłonem, z uśmiechem radości ,

witamy serdecznie zebranych tu gości.

Kochane Babcie, kochani Dziadkowie!

Przy dzisiejszym święcie życzymy Wam zdrowia

i szczęścia najgoręcej.

 Wiele cierpliwości, co dzień dużo siły,

pogody , radości i uśmiechów miłych.

 Pieniędzy- a jakże, a kłopotów  wcale,

w poście zaś powagi, zabaw w karnawale.

 Ciepłych butów w zimie, w lecie dużo słońca…

można by Wam życzyć i życzyć bez końca.

 

Piosenka „Babcia jest od bajek, dziadek od zagadek” (płyta CD „Tropiciele” nr 27).

 Babciu! Dziękuję Ci za uśmiech,

za troskę , za oddanie,

zawsze będę pamiętać,

ile zrobiłaś dla mnie.

 Dzisiaj jest Twoje święto,

więc chcę Cię ucałować,

i mój uśmiech radosny

z serca Ci podarować.

 A mój dziadek umie tyle,

że uwierzyć trudno w to,

czego dotknie się na chwilę,

 jak zegarek będzie szło.

 Dziadek wszystko zrobi dla nas,

z tej pomocy każdy rad,

dziadek strasznie jest kochany,

więc niech żyje nam sto lat!

 

„Karuzela”- zabawa ruchowo- taneczna w kole z babciami i dziadkami.

Jest tyle słów przeróżnej treści,

i właśnie dobrać je spróbuję-

i myślę, że w jednym to się streści,

co chcę wyrazić- to dziękuję!

Może to mało i zbyt skromnie,

lecz właśnie skromność nam pasuje,

z całego serca i ogromnie

za wszystko Babciom i Dziadkom dziękuję!

 

Wszystkie dzieci razem:

Zdrowia, szczęścia i słodyczy,

dziadkom dzisiaj wnuczki życzą.

Niech Wam życie płynie miło,

żeby trosk Wam też ubyło.

To nie koniec życzeń jeszcze,

emerytury życzymy Wam większej,

na zakupy i podróże

i te małe i te duże.

Przyjmijcie też od nas

te skromne upominki,

niech one sprawią,

że będziecie mieli wesołe minki.

Dzieci wręczają babciom i dziadkom wykonane przez siebie prezenty.

II. Wspólne zabawy i gry sportowe wnuków  z babciami i dziadkami.

Zanim dziś się pożegnamy, do zabawy zapraszamy.

Mottem naszego dzisiejszego spotkania jest bowiem hasło: „ Chociaż trochę latek mamy, to z wnukami wciąż hasamy”.

Nauczycielka informuje, że w dalszej części spotkania odbędą się zabawy sportowe i zaprasza serdecznie babcie i dziadków do aktywnego udziału w konkursach.

Przygotowane zostały następujące konkurencje:

1. Rzut woreczkiem do kosza.

2. „Gorąca piłka”- podawanie piłki w dwóch rzędach górą i dołem .

3. Budowanie wieży z klocków w dwóch zespołach na czas.

4. Wyścigi z woreczkami na głowach.

5. Podbijanie piłki nogą przez dziadków.

6. „Wachlarzyki”- składanie przez babcie na czas kartek w wachlarzyki.

7. „ Wyścigi wężów”- slalom między chorągiewkami babć i dziadków i wnuków w dwóch rzędach.

Drużyny mogą składać się z babć, dziadków, albo mogą być mieszane babcie i dziadkowie albo  babcie i dziadkowie razem z wnukami.

Konkurencje przerywane są  zabawami ruchowymi ze śpiewem.

Na koniec zaplanowaliśmy wspólne zabawy babć, dziadków i wnuków z chustą animacyjną

III.Zakończenie: słodki poczęstunek i pożegnanie przybyłych na uroczystość gości.
                                                     Opracowała: Anna Surowiec, Ewa Królikowska


2. Zajęcia otwarte dla rodziców

 

                              Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców

Data:25.02.2014r.
Grupa:4-5 latki
Temat: Zabawy ruchowe z wykorzystaniem metody ruchu rozwijającego                 Weroniki Sherborne.

Cele:

Dziecko:

- rozumie znaczenie ćwiczeń i zabaw ruchowych dla prawidłowego rozwoju całego organizmu;

- ma świadomość własnego ciała;

- orientuje się w przestrzeni;

- współdziała z partnerem;

- ma poczucie własnej wartości i pewności siebie.

Metody:

- słowna

- czynna

Formy:

- zbiorowa

Środki dydaktyczne: chusta animacyjna,, płyta CD z piosenką „Wiewióreczka”.

Przebieg zajęcia:

1.Powitanie gości przez prowadzącą:

Witam wszystkich którzy przybyli,

będziemy się razem fajnie  bawili.

2. Wprowadzenie do zajęcia ruchowego: śpiew do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty..”

3. „Powitanie ciałem”- uczestnicy zabawy stoją naprzeciwko siebie i  „witają się” czołem, dłońmi, palcami, łokciami, kolanem.

4. Relacja opiekuńcza ”z”:

a) „ Spójrz na mnie”- dziecko leży na plecach na dywanie, rodzic w klęku rozwartym obejmuje nogami ciało dziecka. Nachylając się zagląda w twarz dziecka raz z prawej, raz z lewej strony.

b) „Pływanie”- rodzic leży na plecach na dywanie, a dziecko leży na nim przylegając do niego ciałem. Rodzic przesuwa się po podłodze  do przodu i do tyłu.

c) „Bagaż”- dziecko trzyma się mocno nogi rodzica, a rodzic próbuje przemieszczać się po sali.

d) „Relaks”- dziecko siedzi na dywanie przed rodzicem, który masuje mu plecy analogicznie do wypowiadanych słów:

       Idą konie, idą słonie

       Idzie pani na szpileczkach

       Idzie pan w trampeczkach

       Idzie szczypaweczka

       Słonko świeci

       Płynie rzeczka

       Pada deszczyk

       Czujesz dreszczyk?

5. Relacja „przeciwko”:

a) „Przepychanie”- dziecko i rodzic siedzą na dywanie  plecami do siebie i próbują się przepychać.

b) „Przepychanie dłońmi”- dziecko i rodzic siedzą na dywanie w siadzie skrzyżnym naprzeciwko siebie, dłonie oparte o dłonie partnera, dziecko i rodzic przepychają się dłońmi.

c) „Paczka”- dziecko zwija się w kłębek a rodzic próbuje je „rozwinąć”.

d) „Uwięziony”- rodzic obejmuje dziecko i mocno trzyma, a dziecko próbuje się wyswobodzić.

6.Relacja „razem”:

a) „Waga”- dziecko i rodzic stoją naprzeciwko siebie i trzymają się za ręce, naprzemiennie siadają i wstają.

b) „Rowerek”- rodzic i dziecko leżą na plecach, stopami opierając się o stopy partnera i kreśląc kółka jadą „rowerem”.

c) „Taczki”- rodzic łapie za nogi dziecko leżące na kocyku i „prowadzi” je jak taczkę.

d) „Tunel”- rodzice tworzą tunel w klęku podpartym, a dzieci przechdzą pod „tunelem”

7. Zabawy z chustą:

- robimy „wiatr”;

- chodzimy „pod parasolem”;

- zawijamy się w „naleśnik”.

8. „Tańcząca wiewióreczka”- rodzice i dzieci tańczą w parach w rytmie piosenki. Podczas refrenu tańczą w parach, każdy rodzic ze swoim dzieckiem w rytmie walczyka, kujawiaka i krakowiaka.

9. Na zakończenie ćwiczeń każdy uczestnik napiję się wody „relaksacyjnej’ z cytryną.

10. Prowadząca dziękuje rodzicom i dzieciom za przybycie i wspólną zabawę.

                                                                               Opracowała: Anna Surowiec
 

3. Konkursy z cyklu „Mamo, Tato, pracuj ze mną”

 

   Konkursy z cyklu „Mamo, Tato, pracuj ze mną” organizowane są w naszym przedszkolu  od 2005 r. W każdym roku szkolnym organizujemy  2 lub 3 konkursy, których uczestnikami są nasi rodzice i dzieci. Prace przygotowywane są przez całe rodziny w domu. Tematyka konkursów dostosowana jest do rocznych zadań przedszkola. W tym roku szkolnym celem naszych konkursów jest ruch i zdrowie.

W roku szkolnym 2013/2014 zorganizowaliśmy 2 konkursy wewnątrz przedszkolne z cyklu „Mamo, Tato pracuj ze mną”.

  1. W październiku 2013r. konkurs plastyczny pt. Moja sportowa rodzinka.
  2. W marcu 2014r. konkurs literacki pt: Sport to zdrowie.

 

Zapraszamy Rodziców i Dzieci

do uczestnictwa w kolejnej edycji  konkursu z cyklu

„Mamo, Tato pracuj ze mną”

pt. „Moja Sportowa Rodzinka”

Cele:

  • zachęcanie członków rodzin do wspólnego wykonywania z dzieckiem pracy plastycznej w domu;
  • wzmacnianie więzi uczuciowej dziecka z rodziną;
  • zachęcanie dzieci i rodzin do współdziałania i współuczestniczenia w życiu przedszkola;
  • rozwijanie dziecięcych zainteresowań plastycznych;
  • rozbudzanie zainteresowań dzieci i rodziców sportem i rekreacją rodzinną.

Warunki  konkursu:

  1. Konkurs adresowany jest do dzieci w wieku 3 – 6 lat i ich Rodziców z Przedszkola Samorządowego Nr 45 w Białymstoku.
  2. Konkurs polega na wspólnym wykonaniu pracy plastycznej dowolną techniką w formacie A 4.
  3. Na konkurs należy dostarczyć tylko jedną prace plastyczną której autorem jest dziecko i rodzic.
  4. Każdą pracę plastyczną należy (na odwrocie) podpisać  ( imię i nazwisko autorów).

Przebieg konkursu:

  1.  Prace należy dostarczyć do nauczycieli poszczególnych oddziałów do dnia
    16  października 2013r.
  2. Komisja konkursowa powołana przez organizatorów wyłoni zwycięzców , którzy zostaną nagrodzeni.
  3. Uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie  nagród odbędzie się w budynku Przedszkola Samorządowego Nr 45 w Białymstoku   dnia 29 października 2013r.

                                

                                         Organizatorzy:    Anna Fionik i Anna Krasicka


Zapraszamy

Rodziców i Dzieci

do uczestnictwa w konkursie literackim z cyklu

„Mamo, Tato pracuj ze mną”

pt. „Sport to zdrowie”

Cele:

  • rozbudzanie zainteresowań literackich oraz zdolności twórczego myślenia;
  • motywowanie do podejmowania prób samodzielnego tworzenia przy współpracy z mamą,  tatą, siostrą lub bratem;
  • rozwijanie zainteresowań sportem i ruchem;
  • kształtowanie postaw prozdrowotnych.

Warunki  konkursu:

  1. Konkurs adresowany jest do dzieci w wieku 3 – 6 lat i ich Rodziców z Przedszkola Samorządowego Nr 45 w Białymstoku.
  2. Konkurs polega na wspólnym ułożeniu i zapisaniu przez rodzica i dziecko krótkiej lub dłuższej formy literackiej (wiersza lub opowiadania).
  3. Na konkurs należy dostarczyć tylko oryginalne teksty których autorem jest dziecko  i rodzic. Praca powinna posiadać tytuł.
  4. Każdą pracę należy (na odwrocie) podpisać  ( imię i nazwisko autorów).
  5. Prace biorące udział w konkursie przechodzą na własność organizatorów.

Przebieg konkursu:

  1.  Prace należy dostarczyć do nauczycieli poszczególnych oddziałów do dnia
    17  marca 2014r.
  2. Komisja konkursowa powołana przez organizatorów wyłoni zwycięzców-autorów wierszy lub opowiadań, którzy zostaną nagrodzeni.
  3. Uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie  nagród odbędzie się w budynku Przedszkola Samorządowego Nr 45 w Białymstoku   dnia 19 marca 2014r.

                                                 Organizatorzy: Anna Fionik i Anna Krasicka


4. Festyn Rodzinny

     W miesiącu maju każdego roku organizujemy  Festyn rodzinny, który jest uwieńczeniem całorocznej pracy przedszkola. Na całe rodziny czeka moc atrakcji i dobrej zabawy oraz dużo  zadań  sportowych. Wiele radości i uśmiechu wywołuje współzawodnictwo dzieci – rodzice – nauczyciel. Nie ma przegranych bo wszyscy znakomicie się bawią „przeciągając linę” czy kręcąc „hula – hop”.

     Sportowe spotkanie rodzinne przebiega z zastosowaniem metody stacjonarnej.

Goście festynu mogą korzystać z propozycji zajęć ruchowych pogrupowanych w sfery:

  • sfera zabaw i gier zręcznościowych,
  • sfera twórczej aktywności ruchowej z muzyką w tle,
  • sfera zabaw ruchowych ogólnorozwojowych.

Celem tych spotkań jest integracja dzieci, rodziców, nauczycieli.

5. Olimpijka Przedszkolaka

    Każdego roku najstarsze przedszkolaki uczesniczą w Olimpijce Przedszkolaka, podczas której swoje umiejętności ruchowe prezentują zarówno dzieci , jak i rodzice. Olimpijka jest organizowana w sobotę, jest  więc dobrym przykładem aktywnego spędzania czasu dzieci z rodzicami. 

 

<<< Powrót
Kontakt

Przedszkole Samorządowe nr. 45

ul. Gen. Stanisława Sosabowskiego 6
(dawna ul. 27 Lipca 8)

15 - 182 Białystok

tel. 85 675 04 00

Jak do nas trafić
Twój adres e-mail:
Ćwiczyć każdy może - Przedszkole w ruchu
Wizytówka przedszkola |
Ćwiczyć każdy może - Przedszkole w ruchu |
Niedźwiadki |
Zajączki |
Jeżyki |
Wróbelki |
Wiewórki |
Z życia przedszkola |
Kontakt
Strony Internetowe Białystok
Created by Rutcom